Historické fotografie převážně z doby do roku 1918 z mnoha zemí a různých žánrů. Většina pochází z originálů Sbírky Scheufler, která má na 30 000 snímků a postupně se digitalizuje. Data nebo digitální tisky možno objednat e-mailem.

Snímky v elektronické podobě poskytujeme pouze firemním klientům a institucím na základě objednávky s fakturačními údaji, u větších souborů - a pokud nejde o jednorázové užití - na základě licenční smlouvy. 

Při poptávce fotografií uveďte prosím následující údaje: předpokládanou velikost snímků v tisku (buď jako formát A4, A3, atd. nebo velikost delší strany v centimetrech), rozlišení (počet obrazových bodů na palec - dpi), pro jaký účel hodláte snímek/-ky užít (kalendář, výstava, výzdoba interiéru, otištění v knize, časopise, ...), termín dodání. Urychlíte tím vyřízení vaší objednávky.

Snímky zdarma neposkytujeme ani pro tzv. nekomerční účely. Děkujeme za pochopení.

Tunel vyšehradský


Nejstarší a nejkratší silniční tunel v Praze se začal budovat spolu s nábřežím a silnicí  26. května 1902. Kromě náročnějších technických problémů se musely řešit námitky o narušení pohledu na staroslavný Vyšehrad i samotnou skálu, opředenou mnoha pověstmi.  Jistým upokojením v tomto směru byla podoba portálů do romantizující podoby s cimbuřím. U severního portálu byla umístěna pamětní deska autora první české učebnice geologie a politika Jana Krejčího, který poblíž bydlel. Nejrozsáhlejší práce při ražbě tunelu se prováděly v roce 1903. Do provozu byl vyšehradský tunel uveden 11. prosince 1904. V dubnu 1907 tunelem prošel při malé slavnosti při své návštěvě Království českého císař František Josef I.

Dobové snímky pocházejí ze Sbírky Scheufler a vztahují se na ně majetková práva. Jakékoliv užití včetně stažení je možné jen po souhlasu majitele a uvedení zdroje.

F.Krátký: vyšehradská skála počátkem výstavby tunelu, 1902, výřez z negativu F.Krátký: vyšehradská skála počátkem výstavby tunelu, 1902, výřez z negativu

Náměty abecedně